W tym roku szkolnym poszerzyliśmy ofertę szkoły o Białą Szkołę .
Grupa dzieci z klas szóstych wraz z opiekunem p.Adamem Sujka wyjechała do miejscowości Suche pod Zakopanem

Oto jeszcze na gorąco (bo w trakcie powrotu do Słupska )relacja z tych 5 dni pobytu , który miał na celu połączenie zajęć sportowo-rekreacyjnych z edukacyjnymi czyli lekcjami 🙂
niedziela 23 luty godz.18.00 wyjazd autokarem ze Słupska
Meldujemy się na miejscu o godz. 7 .00
Szybki kwaterunek – śniadanie i zaczęliśmy naszą przygodę z nartami i deskami !
na stoku po rozgrzewce podzieliliśmy dzieci na grupy według zaawansowania : początkująca , już jeżdżąca i na deskach snowboardowych .
Dwóch instruktorów dla początkujących jeden dla snowbordzistów oraz instruktor nauczyciel czyli p.Adam wraz z nauczycielem p.Pawłem
Pogoda dopisywała więc każdy kto tylko chciał mógł poduczyć się podstaw 🙂
Po 2 godzinach jazdy wróciliśmy do pokoi ,krótki odpoczynek i pyszny i pożywny obiad .
Ponownie zakładamy buty narciarskie i maszerujemy na druga turę jazdy .
Później kolacja i zajęcia edukacyjne – była prezentacja na temat zasad panującyhc na stoku i regulaminu – DEKALOG NARCIARSKI .
Po zajęciach na dzieci czekałą mała niespodzianka – basen w którym szaleństw nie było końca !!!

BIAŁA SZKOŁA cz.2
Harmonogram dnia do piątku był bardzo podobny 2 razy po 2 godziny jazdy z instruktorami , pyszne posiłki .
Zmienialiśmy tylko tematy poszczególnych zajęć edukacyjnych oraz atrakcje w różnej formie.
We wtorek odbyliśmy lekcje przyrody oraz matematyki – dzieci w podgrupach ćwiczyły „Diagramy procentowe ” oraz opisywały krajobraz górski (przy użyciu internetu)
Tematem prezentacji multimedialnej był ” RYBY I ROŚLINY WYSTĘPUJĄCE W RZEKACH W TATRZAŃSKIM PARKU KRAJOBRAZOWYM ”
Odwiedziliśmy także sklep w celu zakupu różnych delicji .Obejrzeliśmy przy okazji piękne widoki i wspaniałe Tatry oraz pobliski stok …który odwiedzimy może za rok !

Biała Szkoła cz.3
Środa – pogoda nas nie rozpieszcza – ciepło i brak śniegu wokół …co prawda na stoku jest śnieg ale szybko robią się olbrzymie muldy i bardzo ciężko dzieciom uczyć się elementów technicznych .Mimo to doskonalimy jazdę w trudnych warunkach .Za to po nartach jak co dzień czekał na nas ciepły smaczny obiad . Druga tura była walką ze śniegiem ale nikt nie zrezygnował więc chęć nauki i frajda wygrała z lenistwem i zniechęceniem .Huuura !
Na koniec dnia ruszyliśmy z pontonami na szalone zjazdy 🙂 było czadowo !!!
Po kolacji znowu dzieci nas zaskoczyły – tak ochoczo szły na zajęcia że czuliśmy jakiś podstęp ….
Lekcje polskiego oraz geografii były na tyle ciekawe że dzieci wykazały się dużą aktywnością . Opisywały swój ulubiony region w Polsce . Prezentacja wraz pogadanką na temat – TATRY – „GŁÓWNE SZCZYTY I DOLINY ORAZ SZLAKI TURYSTYCZNE I NARCIARSKIE „

Przedostatni dzień spędziliśmy bardzo intensywnie – poranne śniadanie i wyjazd do Zakopanego na zwiedzanie Krupówek i zakupy pamiątek .
zobaczyliśmy skocznie narciarską oraz majestatyczny krzyż na Giewoncie (niestety tylko z punktu widokowego
Pojedliśmy oscypków i wróciliśmy do naszej bazy – szybki obiad i na stok. Dziś w końcu udało się pojeździć bardzo intensywnie ponieważ zmroziło i sypnęło troszkę śniegiem.
Mieliśmy najpierw zawieruchę z opadami śniegu a chwile później piękne słońce i bajeczne warunki 🙂
Po nartach przygotowanie do grilla z kiełbaskami w karczmie przy stoku . Po kolacji udaliśmy się na ostatnią odsłonę lekcji czyli prezentacja swoich referatów oraz prace z angielskiego Wspólne oglądanie zdjęć rozbawiło wszystkich do łez .
Podsumowaniem naszych zabaw edukacyjnych były mistrzostwa w MEMORY oraz DOBBLE
Mistrzynią w Memory została Monika PEPELIŃSKA a w DOBBLE Paulina Walabicz BRAWOO!!!!!
W obydwu finałach uczestniczyli
Weronika Grzenkowicz i Piotr Haftkiewicz !!! S U P E R !

Dziś niestety odbyło się ostatnie szusowanie ,ale za to w świetnych warunkach – piękny śnieg prawie nienaruszony przez innych narciarzy dał nam mnóstwo frajdy …humory dopisywały aż do końca tej dwugodzinnej tury
Później pakowanie do autobusu i szybki obiadek jednodaniowy .Wyjazd punktualnie o 12.00 -teraz tylko 14 godzin jazdy i jesteśmy w domu….
Musze zdradzić, że dzieci ze smutkiem zdejmowały sprzęt i zapowiedziały zdecydowanie – za rok znowu musi się odbyć Biała Szkoła …