Brak opisu.

Język polski Temat :

Morze, bo morski – ćwiczymy pisownię wyrazów  z rz i ż.

Przy okazji ćwiczeń ortograficznych uczniowie zbierali słownictwo kojarzące się z morzem, następnie układali dyktanda z wybranymi słowami.

W pierwszym kroku uczniowie zbierali słownictwo kojarzące się z morzem i zawierające ż lub rz. Pojawiły się następujące słowa: morze, brzeg, plaża, marynarz, żeglarz, rzeka.

Następnie uczniowie układali dyktanda, które później wspólnie oceniliśmy i wybraliśmy najciekawsze.

Wybrane prace:

Pięknego słonecznego dnia wybraliśmy się z całą rodziną  nad  nasze piękne morze. Plaża była bardzo szeroka, woda nawet ciepła. Blisko brzegu dzieci wspaniale się bawiły, budowały przepiękne budowle z piasku.  

Na plaży spędziliśmy cztery godziny, później poszliśmy na lody i wróciliśmy do domu bardzo zadowoleni z całego dnia. Gdy wracaliśmy z plaży, w porcie widzieliśmy kilkunastu marynarzy wracających do domu. Do portu wpływał statek z pięknie ubranymi żeglarzami. Kilka dni póżniej pojechaliśmy  nad rzekę, razem z tatą i bratem pływaliśmy kajakami i łowiliśmy ryby. To były super wakacje. 

Oskar

Edukacja wczesnoszkolna Temat: Pod wodą

Biologia Temat 1 : Metody oczyszczania i rozdzielania mieszanin- filtrowanie czyli uzdatnianie wody.

Mówiliśmy co to jest za proces chemiczny filtrowanie i uzdatnianie. Pokazano  prototyp filtrownicy do filtracji brudnej  wody aby można ją było pić.  Składała się z plastikowej butelki ze ścietym dnem , sznurka do zawieszenia ,wkładu filtrujacego, -wełny ,piasku ,aktywnego węgla, żwirku, Przez tą filtrownicę domowej roboty przepuszczano brudną wodę aby po oczyszczeniu nadawała się do picia i była czysta

Temat 2:  Właściwości wody i obieg wody w przyrodzie.

W ramach edukacji morskiej na zajęciach innowacji uczniowie klasy 4a rozmawiali na temat właściwości i obiegu wody w przyrodzie. Przypomnieli sobie informacji i stanach skupieniach wody oraz poznali zjawiska fizyczne jakim zachodzi woda przy tych zmianach. Wykonali również doświadczenie imitujące obieg wody w przyrodzie. 

Pokazywałam obieg wody w woreczku strunowym zawieszonym na nasłonecznionej szybie. Była to symulacja obiegu wody w przyrodzie. Poznaliśmy termin-parowanie,skraplanie oraz kondensacja..Wypełnialiśmy karty pracy z obiegu wody.

Temat -Woda występuje w 3 stanach skupienia .

Poznaliśmy stany skupienia wody-stały ciekły i gazowy. Omawialiśmy proces obiegu wody w przyrodzie. Poznaliśmy termin kondensacja,skraplanie oraz parowanie . Wypełnialiśmy karty pracy z obiegu wody oraz tworzyliśmy własne schematy obiegu wody w przyrodzie.Dzieci zobaczyły też eksperyment-chmura w butelce.

Temat 3: Woda jako rozpuszczalnik-propozycje doświadczeń do wykonania w domu.

Eksperymenty -chmura w butelce i obieg wody w worku strunowym z wodą.
Woda w trzech stanach skupienia oraz obieg wody-schematy .
Doświadczenie- nurek Kartezjusza.
Woda jako rozpuszczalnik-propozycje doświadczeń do wykonania w domu. Na lekcji poznaliśmy
właściwości wody, stany skupienia, wzór chemiczny, skład. Pokazywałam proste doświadczenia jakie
można wykonać w domu rozpuszczając w niej sól ,cukier , olej .alkohol. Zajmowaliśmy się
rozpuszczalnością wody .

Edukacja wczesnoszkolna Temat: Budowa modelu jachtu żaglowego – zajęcia plastyczno – techniczne. 

Podczas zajęć uczniowie zaprojektowali i wykonali żaglówki.  Do osiągnięcia tego celu dzieci wykorzystały wiadomości zdobyte na poprzednich zajęciach. 

Edukacja wczesnoszkolna Temat : Co to jest żeglarstwo? Zapoznanie z budową jachtu na podstawie materiału edukacyjnego dla dzieci.

Uczniowie obejrzeli film edukacyjny dotyczący budowy jachtu. Dowiedzieli się  co to jest kadłub, do czego służy ster oraz gdzie na żaglówce jest dziób, a gdzie rufa. Zajęcia były również okazja do wzbogacenia słownictwa dzieci. 

https://www.facebook.com/sztormgrupa/videos/633005320885333/

Na zakończenie zajęć dzieci rozwiązały Quiz dotyczący realizowanego tematu. 

https://www.fyrebox.com/play/budowa-jachtu-quiz-dla-dz_j3n7NnR0o

Język angielski Temat : ,,Save the Sea”

Klasa 6c nagrała 5 odcinków czytanki ,,Save the Sea” . Na lekcji dzieci poznawały słownictwo związane z morzem i ochroną środowiska morskiego.

https://drive.google.com/file/d/17uXzIXkilVmfdzhXQpPxB8hKHu3fLRct/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rEbAXD8l_lpR7fffBmbeswNpRd0eiH8f/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17nEdC3Nn3Oawj0wnEwhs1Whx6v8D6_YT/view?usp=sharing

Edukacja wczesnoszkolna Przyroda:

Temat: ,,Życie w zbiornikach wodnych”.

Uczniowie klasy 3b na zajęciach z przyrody poznali nazwy zbiorników wód stojących. Dowiedzieli się, jakie gatunki roślin i zwierząt można spotkać w poszczególnych zbiornikach wodnych.  Poznali również budowę rzeki od źródła do ujścia. Dowiedzieli się, z czego składa się,  naturalny filtr w rzece, a nawet sami zbudowali filtr z kamieni, piasku, żwiru, ligniny i plastikowej butelki.


klasa 5 Temat: „Mila morska, stopnie , minuty, róża wiatrów- czyli spojrzenie matematyczne na życie marynarza”


Edukacja wczesnoszkolna: Temat : “Morskie opowieści”

W ramach edukacji morskiej uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach podczas których dowiedzieli się o trudach pracy marynarza, jak groźne potrafią być morskie fale i czym są „szanty”. Dzieci poznały tajniki pracy nawigatora morskiego, rozwiązywały interaktywne quizy, dzięki którym poznały elementy budowy statku. Na koniec powstały prace plastyczne prezentujące piękne, barwne statki. Dziękujemy naszym dzielnym kapitanom za udział w tej morskiej przygodzie.

Edukacja morska

Lekcje on-line temat : Tarło troci i łososia na rzece Słupi. Ochrona ryb przed niepożądanym działaniem człowieka.

Przeprowadził nauczyciel wychowania fizycznego Adam Sujka, będący pasjonatem wędkarstwa. Osoba która wie wszystko, albo prawie wszystko w tym temacie.

Czy wiecie ? Od tych słów Pan Adam rozpoczął swoją opowieść:

Słupia to rzeka, która zaczyna się  gdzieś w torfowiskach Pojezierza Kaszubskiego, płynie przez morenowe wzgórza, kilka jezior, by minąwszy Słupsk, któremu dała nazwę, połączyć swoje wody z Bałtykiem w Ustce. Płynie wśród lasów, równin, miejscami wartkimi, górskim nurtem, pracuje

ciężko w kilku elektrowniach wodnych, a w końcu zamienia się w morski potok. Od źródeł do ujścia ma 138 km. Dalszą część lekcji przedstawiona zostanie za pomocą  kilku wybranych zdjęć.

Dziękujemy Panu Adamowi za kolejną ciekawą lekcję.

Świetlica szkolna Temat: ” Z morzem związane…”

W ramach edukacji morskiej uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach podczas których dowiedzieli się o trudach w pracy marynarza, jak groźne potrafią być morskie fale i czym są „szanty”. Dzieci poznały tajniki pracy nawigatora morskiego, rozwiązywały interaktywne quizy, dzięki którym poznały elementy budowy statku. Na koniec powstały prace plastyczne prezentujące piękne, barwne statki. Dziękujemy naszym dzielnym kapitanom za udział w tej morskiej przygodzie.

Historia kl 6c : Temat: Bitwa morska pod Oliwą

Uczniowie klasy VIC przygotowali wspaniałe projekty prezentujące przebieg bitwy morskiej pod Oliwą. Uwzględnili w nich wiele szczegółów samego wydarzenia: ilość statków biorących udział w bitwie, ich nazwy, kierunki działań wojennych, lokalizację starcia się jednostek polskich i szwedzkich. Podczas wykonywania zadania wykazali się dużą kreatywnością. Wykorzystali takie materiały jak: klocki lego, rolki papieru toaletowego, plastikowe rurki, wykałaczki, a nawet cukierki. Zadbali również o wierne odtworzenie samej bitwy. Na mapkach pojawiły się skale, które zostały przez nich zastosowane, a także legendy, w których szczegółowo oznaczyli wszelkie zastosowane symbole. W jednym z filmików rolę morza odegrała wanna, a w innym cały pokój przeistoczył się w miejsce starcia się wrogich flot.

Uczniowie dzięki swoim pracom przybliżyli się do jednego z największych zwycięstw polskiej floty morskiej w historii jej istnienia.

Edukacja wczesnoszkolna temat: Animacje komputerowe

Włączając się w realizację szkolnego projektu „Edukacja morska” nasza klasa II a wykonała animację w programie Scratch. Tym razem sami narysowaliśmy duszki i wspólnie ułożyliśmy skrypty. „Ścieżkę” dźwiękową nagraliśmy w klasie. Zaśpiewaliśmy morską piosenkę. Wszystkie animacje są bardzo ładne. Zapraszamy do oglądania kilku z nich.

https://www.facebook.com/sp1slupsk/videos/430920204659002

https://www.facebook.com/sp1slupsk/videos/777990453128614

https://www.facebook.com/sp1slupsk/videos/433915324595584

https://www.facebook.com/sp1slupsk/videos/179347797063732

Edukacja wczesnoszkolna Temat: Co to jest żeglarstwo?

⛵️ Co to jest żeglarstwo? ⛵️⛵️ Uczniowie SP 1 w Słupsku obejrzeli film edukacyjny dotyczący budowy jachtu. Dowiedzieli się co to jest kadłub, do czego służy ster oraz gdzie na żaglówce jest dziób, a gdzie rufa. Zajęcia były również okazja do wzbogacenia słownictwa dzieci. https://www.facebook.com/sztormgrupa/videos/633005320885333/⛵️ Podczas zajęć uczniowie zaprojektowali i wykonali żaglówki. Do osiągnięcia tego celu dzieci wykorzystały wiadomości zdobyte na poprzednich zajęciach. ⛵️ Na zakończenie zajęć dzieci rozwiązały Quiz dotyczący realizowanego tematu.


Matematyka kl VIII Temat: Morze długie i szerokie

W dniu 14.05.2021 uczniowie klasy 8a na zajęciach matematyki realizowali zagadnienia z edukacji morskiej


Edukacja morska w klasie 3a.

Działania podjęte w związku z udziałem w Projekcie Edukacja Morska:

Zajęcia przeprowadzone zostały na lekcji religii w czerwcu, a nie tak jak planowałam w listopadzie. Powodem zmiany planu była pandemia i przejście uczniów na naukę zdalną.

Lekcja religii w kl 3a

Temat: Noe buduje arkę – historie biblijne

Cel: Ukazanie Noego jako człowieka, który wykazał się wielką uczciwością i posłuszeństwem wobec Boga. On uczy nas, jak być posłusznym Bogu i dlaczego dobrze jest troszczyć się o innych.

Wspólne wykonanie pomocy dydaktycznych papierowe łódki i plastelinowe zwierzęta .

Rozmowy na temat polskich akwenów, żywiołów -wicher, burza, sztorm, szkwał…Zachęcanie do zwiedzania i poznawania nadmorskich krajobrazów i akwenów.

Formy i metody: aktywizujące, plastyczne, pogadanka, inscenizacja, czytanie fragmentu z Pisma Świętego, śpiew,

– Wysłuchanie piosenki pt Barka

– Rozmowy na temat piękna nadmorskiego krajobrazu. Prezentacja zdjęć łodzi i statków [ internet] zachęcanie do wypraw nad Morze Bałtyckie i pobliskie jeziora.

– Zapoznanie uczniów z historią biblijną ze Starego Testamentu o Noe, który posłuszny Bogu wybudował łódź zwaną arką. Na niej uratował swoją rodzinę i zwierzęta przed potopem.

– Wykonanie papierowych łódeczek oraz plastelinowych zwierząt.

– Spontaniczna inscenizacja tekstu o Noe i jego arce.

– Nauka piosenek „Na jeziorze wielka burza”, oraz „Arka Noego.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ⬇🐟


W klasie 8a w dniu 2 czerwca 2021 roku, w ramach Edukacji Morskiej, przeprowadzone zostały zajęcia z wędkarstwa. Zajęcia podzielone zostały na dwie części:🔹część teoretyczną poprowadziła wychowawca klasy P. Danuta Bukowska, 🔹część praktyczną Adam Sujka, nauczyciel wychowania fizycznego oraz pasjonat wędkarstwa. Część praktyczna przeprowadzona została na zbiorniku retencyjnym w miejscowości Krzynia w Parku Krajobrazowym Doliny Słupi.

Skip to content