Międzynarodowy projekt „Healthy Food Recipes”

Partnerzy:

Athina Kazana – 2nd Primary School of Karditsa, Karditsa, Grecja
Betül Akdoğan – Uygur Ozay Ilkokulu, Boyabat, Turcja
Camelia Buruiana – Scoala Gimnaziala nr. 37, Constanța, Rumunia
Damla Durmaz – Doğa Okulları izmir bornova bilim okulu , Bornova, Turcja
María Sánchez Sáiz – CEIP LEGAZPI, Arroyomolinos, Hiszpania
Nedra Ridene – lycée secondaire HABIB BOURGUIBA, Hamam Ghezaz, Tunezja
Roxana Toader – Scoala Gimnaziala Capitan Aviator Mircea T. Badulescu, Buzau, Rumunia
Rusu Luciana – ION LUCA CARAGIALE SCHOOL, Tulcea, Rumunia
Stanislava Dvořáková – ZŠ a MŠ Bohuslava Reynka Lípa, Lípa, Republika Czech
ÜMMÜHAN ÇELTİKCİ – Uygur Ozay Ilkokulu, Boyabat, Turcja
Şükran Aslan – ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Erkilet İlkokulu, Kocasinan, Turcja

Cele projektu:

Celem tego projektu jest zachęcenie uczniów do zachowania zdrowych nawyków żywieniowych poprzez wykorzystanie ich umiejętności zdobytych na innych przedmiotach, takich jak matematyka, nauki przyrodnicze, technologia i język angielski. Uczniowie będą mieli okazję do wspólnej pracy w zespołach. Dlatego muszą rozwijać umiejętności komunikacyjne i pracę zespołową. 


Międzynarodowy projekt „Women’s Day at school”

Partnerzy:

Katerina Milevska – OOU „Petar Pop Arsov”-Skopje, Skopje FYROM (Macedonia)
M. Isabel Palencia – IES Porreres, Porreres Hiszpania
Ruxandra Onofraş – Şcoala cu clasele I-VIII, Suliţa, Suliţa Rumunia
Tanya Kincaid – La Mare De Carteret High School, Guernsey Wielka Brytania
Vesna Bojchovska Kuskinska – ООU „Dedo Iljo Malesevski“, Berovo FYROM (Macedonia)
Wioletta Przywara – Zespoół Szkół Ogólnokształcących w Zaklikowie, Zaklików Polska

Cele projektu:

– rozważanie roli kobiety w społeczeństwie w przeszłości i dziś
– poznawanie innych kultur poprzez pisanie biografii wybitnych kobiet z różnych dziedzin i źródeł
– omówienie kwestii płci i pomysłów
– identyfikacja zachowań i postaw seksistowskich oraz stereotypów związanych z płcią
– ćwiczyć angielski i używać języka do prawdziwej komunikacji


Międzynarodowy projekt “Holes everywhere” 

Partnerzy:

ICS „Giovanni XXIII”, Terni (TR) Włochy
ADANA ROTARY KULÜBÜ ANAOKULU, Yüreğir Turcja
ICS „Don Giulio Testa” di Venafro, Venafro (Is) Włochy
69° CDS di Napoli, Napoli (Na) Włochy
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, Komotini Grecja
ДГ „Слънце”, Levski Bułgaria 

Cele projektu: 

– dostarczenie uczniom wiedzy na temat podstawowych umiejętności do napisania opowiadania lub krótkiej wypowiedzi
– nauka nowych słów, zagadnień z zakresu matematyki, muzyki, przyrody, j. angielskiego
– wykorzystanie technologii TIK w pracy z uczniem

– nauka współpracy, pracy w grupie
– korelacja wieloprzedmiotowa 


Międzynarodowy projekt “What about crossing the borders together ?” 

Partnerzy:  

Barbara Nanè-IISS „E. Majorana”, Avola (Sr) Włochy
CÜNEYT ÇAKMAK – Köklük Ortaokulu, Çaybaşi Turcja
Emma Gustavsson – Nordinskolan, Gislaved Szwecja
Joanna Dalmer – Żółtowska – Szkoła Podstawowa nr 8 im. Mikołaja Kopernika w Lęborku, Lębork Polska
Júlia Cararach – Col·legi Santa Teresa de Lisieux, Barcelona Hiszpania
Magdalena Catana – Ecole generale Cornatelu, Poboru Rumunia 

Cele projektu: 

– rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku obcym
– poprawa umiejętności pisania poprzez wymianę listów
– uczynić naukę języka obcego bardziej interesującym i przyjemnym dla uczniów
– poprawa umiejętności społecznych i rozwój nowych zainteresowań
– wzmocnienie poczucia pewności siebie, tolerancji i kreatywności uczniów
– uczynić uczniów bardziej otwartymi i świadomymi na kulturę innych krajów
– ukazanie roli języka angielskiego w komunikacji między krajami obcymi
– zdobycie nowych informacji na temat kultury i tradycji innego kraju 


Międzynarodowy projekt “Who said that writing was boring” 

Partnerzy:

INS Esteve Albert, Sant Vicenç de Montalt Hiszpania
IISS „E. Majorana”, Avola (Sr) Włochy
Sivas Kanuni Secondary School, Sivas Turcja

 Cel projektu: 

Głównym celem projektu jest poprawa umiejętności pisania uczniów, obszar, którego zazwyczaj unikają ze względu na trudności, które się z tym wiążą. Zdajemy sobie sprawę, że pisanie może okazać się dość nudnym zadaniem i właśnie dlatego chcielibyśmy znaleźć sposób, aby uczynić go rozrywkowym, a nawet pociągającym dla uczniów. Chodzi o to, aby uczniowie z różnych krajów byli w kontakcie, aby odczuli potrzebę pisania do siebie nawzajem i odkrywania, co ich zbliża. Staramy się traktować cały proces pisania jako twórczy i znaczący akt, który pobudza kreatywność uczniów, zachęca ich do generowania różnych pomysłów na rzeczywiste zadania życiowe, zwiększa rozrywkę i zaangażowanie w klasie oraz skupia się bardziej na znaczeniu i spójności niż na strukturach językowych. Uczniowie będą pisali na różne tematy, takie jak tradycje, zainteresowania, miejsce, w którym żyją lub ich oczekiwania. 


Krajowy projekt “Kodowane gotowanie” 

Partnerzy: SP w Łubowie 

Cele projektu: 

Uczeń:
– zna różne metody kodowania
– potrafi stworzyć własny kod
– potrafi rozszyfrowywać zakodowane informacje
– potrafi ugotować potrawę zgodnie z odszyfrowanym przepisem
– posługuje się jednostkami masy i objętości
– poprawnie zapisuje przepis kulinarny
– umiejętnie korzysta z narzędzi TIK
– potrafi udokumentować efekty swojej pracy w postaci zdjęć potrawy
– zachowując zasady savoir vivre i estetykę podaje do stołu
– potrafi współpracować w grupie 

etw_qualitylabel_142766_pl(1)-1