Przemieszczając się w stronę stacji metra Furio Camillo wiedzieliśmy, że będzie to udany dzień. Sprzyjała nam pogoda, dopisywały humory w związku z zaplanowanymi na dzień dzisiejszy atrakcjami. Wspólnie z naszymi włoskimi przyjaciółmi udaliśmy się do największego w Europie parku miejskiego – Ogrodów Borghese. Tego dnia mieliśmy zaplanowane miejskie podchody z wykorzystaniem mapy i kompasu w międzynarodowych grupach. Grupy miały dotrzeć do Piazza del Popolo – jednego z ładniejszych rzymskich placów. Każda z grup miała wyznaczyć inną trasę wykorzystując umiejętność określania kierunków geograficznych i korzystania z kompasu. Po dotarciu do celu każda z grup miała przedstawić grupie przeciwnej jak przebiegała trasa ich wędrówki, natomiast ta musiała wyznaczyć trasę na mapie. Przemieszczając się ogrodami natknęliśmy się na PIAZZA ENRICO SIENKIEWICZ, patrona naszej szkoły oraz PIAZZA VIA ADAMO MICKIEWICZ, mieliśmy okazję zobaczyć ciekawą architekturę, podziwiać rzeźby i budynki stylizowane na antyczne. Z punktu widokowego mieliśmy okazję podziwiać panoramę Rzymu. Trudnością, z którą mieliśmy się zmierzyć w dniu dzisiejszym było zdecydowanie, które atrakcje odwiedzić w pierwszej kolejności. Tu na każdym kroku można natknąć się na interesujące muzeum, malowniczy plac, starożytny kościół, pradawne ruiny i inne godne uwagi miejsca stolicy Włoch. Naszą wycieczkę zaczęliśmy od Schodów Hiszpańskich, które stanowią centrum miejskiego życia w Rzymie. Następnie udaliśmy się w stronę Fontanny di Trevi, która uważana jest przez wielu za jedną z najpiękniejszych budowli w mieście. Otoczeni setkami turystów nasi uczniowie mieli okazję wrzucić monetę do fontanny, co oznacza, iż w przyszłości powrócą do Rzymu. Następnie udaliśmy się do Panteonu, aby podziwiać najlepiej zachowany zabytek z czasów rzymskich, jego dokładność proporcje i harmonię, która wzbudziła w nas ogromy podziw. Dzisiejszy dzień pełen atrakcji i wrażeń zakończyliśmy obiadokolacją oraz przepysznym deserem lodowym. Ten dzień był niezwykle intensywny, zmęczeni wróciliśmy do hotelu oczekując już na kolejny, bo jutro oprócz wizyty w szkole i dalszych prac nad projektem zaplanowane jest zwiedzanie Koloseum i Forum Romanum i Wzgórze Palatyńskie.