Dotacja m Fundacji
,,Praktyczny wymiar geometrii’’

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Słupsku znalazła się w gronie beneficjentów programu mFundacji, którego tematem przewodnim jest praktyczny wymiar geometrii.

Projekt pt. ,,Z geometrią w mieście” został doceniony przez organizatorów i zdobył dofinansowanie w wysokości 4995 zł.

Uczniowie klas czwartych i piątych mają możliwość uczyć się matematyki w sposób nieszablonowy. Dzięki kreatywnemu wykorzystaniu geometrii oraz pracy z mapą, poszerzają informacje o regionie, w którym mieszkamy i stosują zdobytą wiedzę w praktyce. Niebawem zostanie zorganizowane spotkanie z ekspertem, podczas którego uczniowie nabędą wiedzę, w jaki sposób posługiwać się kompasem i mapą w terenie. Przed nimi m. in. praca z mapą Słupska – wyznaczanie tras do najciekawszych miejsc naszego miasta. Uczniowie dokonają szeregu pomiarów i obliczeń matematycznych, związanych z obwodami napotkanych figur geometrycznych. Zadadzą i spróbują znaleźć odpowiedź na pytania: których kształtów jest najwięcej? których najmniej? Będą rozpoznawać figury geometryczne (kwadraty, prostokąty, romby, trapezy, owale, trójkąty, wielokąty), wskazywać ich cechy oraz różnice. Uczniowie na przykładzie ulic odszukają także: proste prostopadłe i równoległe, kąty proste, rozwarte oraz ostre.

Przeprowadzone pomiary zostaną wykorzystane przez beneficjentów projektu podczas warsztatów matematycznych, na których dokonają oni obliczeń – m.in. obwodów i pól figur zaobserwowanych w terenie. Uczniowie stworzą tangramy z figur geometrycznych, zmierzą i narysują kąty, zamienią jednostki długości, będą pracować ze skalą. Poszerzą również wiadomości o regionie, gdyż zapoznają się z historią zabytków położonych w pobliżu tras, które będą przemierzać. Zwieńczeniem działań projektowych będzie konkurs rodzinny pod nazwą: ,,Na szlakach naszego miasta”, którego uczestnicy wykonają plan miasta z wykorzystaniem informacji zdobytych podczas warsztatów.

Realizacja projektu ,,Z geometrią w mieście” nie tylko służy doskonaleniu umiejętności matematycznych uczniów, ale także w innowacyjny sposób zachęca do kształcenia kompetencji miękkich, takich jak: praca w grupach, kreatywność oraz nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów. Dla uczniów Jedynki jedno jest pewne – nie taka geometria straszna, jaką ją malują!

Koordynator projektu: Anna Żmuda-Trzebiatowska – nauczyciel matematyki


Konkurs Na szlakach naszego miasta – Fundacja mBank. Gratulujemy zwycięzcom i wyróżnionym. Brawo byliście bardzo zaangażowani stosując matematykę w tworzeniu planu miasta Słupska.


Uczniowie klasy 4b uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu Z geometrią w mieście dotacja m Banku. Poruszali się szlakami do zabytków miasta Słupska. W trakcie dokonywali pomiarów geometrycznych. Rozpoznawali napotkane figury geometryczne. Była to ciekawa nauka i zabawa.


Uczniowie klasy 4a, 4b i 5b w ramach projektu mBanku „Z geometrią w mieście” poznawali historię słupskich zabytków. Umiejscawiali powstanie konkretnych budowli na osi czasu, określali ich styl architektoniczny oraz odszukiwali je na planie miasta. Poruszyło ich bogactwo historyczne, które jest w nich ukryte. Dzięki udziałowi w projekcie zdobyli nowe umiejętności, rozwinęli swoje zainteresowania i poszerzyli swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.


Uczniowie klas 4 i 5 uczestniczyli w zajęciach z ekspertem w ramach projektu ,,Z geometrią w mieście”. Pracowaliśmy z mapą Słupska. Omawialiśmy układ mapy – kierunki, legendę, skalę, znaczki kartograficzne użyte na mapie. Na kartkach papieru odwzorowywaliśmy fragmenty mapy i zaznaczaliśmy zabytki.


W dniu 28.05 uczniowie klas czwartych uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu ,,Z geometrią w mieście” .Pracowali z planem Słupska. Zamieniali jednostki ,pracowali ze skalą. Wyznaczali trasy do zabytków miasta Słupska i obliczali wymiary rzeczywiste. Na przykładzie ulic wyznaczali proste równoległe i proste prostopadłe.


Uczniowie klas piątych uczestniczyli w zajęciach z ekspertem w ramach projektu ,,Z geometrią w mieście”. Pracowali z mapą Słupska – orientacja mapy. Wyznaczali kierunki przy użyciu kompasu. Obliczali odległości rzeczywiste przy pomocy planu miasta.


W dniu 22.05.2024r. uczniowie klasy 4a uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu ,,Z geometrią w mieście” dotacja mBank -Praktyczny wymiar geometrii. Konstruowali, mierzyli kąty ostre, proste i rozwarte.


W dniu 21.05.2024 r. uczniowie klasy 4b uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu  ,,Z geometrią w mieście” dotacja mBank -Praktyczny wymiar geometrii. Zmagali się z mierzeniem i konstruowaniem kątów prostych, ostrych i rozwartych. Było to ciekawe wyzwanie.

Skip to content