Teza: Osoby niepełnoletnie powinny samodzielnie dysponować swoimi finansami.
Trzecim zadaniem naszej szkoły w ramach projektu Złote Szkoły NBP było przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej. Odbyła się ona 23 kwietnia 2021r. Zaproszeni na nią byli uczniowie z trzech klas. Debata oksfordzka to dyskusja dwóch drużyn – propozycji i opozycji – nad postawioną tezą. W debacie oksfordzkiej drużyny są czteroosobowe. Propozycja broni tezy debaty, opozycja stara się ją obalić. Spotkanie prowadziła Weronika Grzenkowicz z klasy 7c, która objęła rolę Marszałka. Drużyny reprezentowali uczniowie z klasy 8b, sędziowie i sekretarz to osoby z klasy 7c. Debacie przysłuchiwał się zaproszony ekspert, którym była pani Magdalena Drewniak, magister ekonomii, główna księgowa w Szkole Podstawowej nr 1 w Słupsku.Teza debaty brzmiała: Osoby niepełnoletnie powinny samodzielnie dysponować swoimi finansami. Po części organizacyjnej nastąpiła część główna debaty, czyli wystąpienia mówców. Pierwsze dwie wypowiedzi miały na celu wyjaśnienie tego jak propozycja i opozycja rozumieją tezę i opisywany w niej problem. Jakie wobec tego problemu zajmują stanowiska oraz zarysowanie linii argumentacyjnej drużyny. I tak propozycja założyła, że najważniejsza jest edukacja ekonomiczna – trzeba zatroszczyć się przede wszystkim o to, by w dorosłym życiu umieć zarządzać swoimi finansami. Opozycja swoją linię argumentacyjną bardzo mocno oparła na przeświadczeniu, że osoby niepełnoletnie w większości niewłaściwie wykorzystują swoje pieniądze. Wystąpienia kolejnych uczniów to prawdziwy bój na argumenty. Zapraszamy do obejrzenia relacji z przeprowadzonej debaty oksfordzkiej.