„Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”
projekt dofinasowany ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia

Ahoj matematyczna przygodo! – czyli morskie podróże (nie tylko palcem) po mapie

Projekt pod nazwą „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego” został wyróżniony przez organizatorów i otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 000 zł w kategorii projektów edukacyjnych w ramach I edycji Programu mSilnia, organizowanego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.

Celem projektu jest rozwój kompetencji matematycznych uczniów klas ósmych i siódmej, szczególnie w obszarze geometrii, skal i zamiany jednostek. Jego uczestnicy nauczą się obliczać skale, wyznaczać współrzędne geograficzne, zamieniać jednostki oraz korzystać z narzędzi nawigacyjnych. Projekt ma charakter interdyscyplinarny i łączy elementy matematyki, geografii, informatyki oraz edukacji morskiej.

W ramach działań zrealizowane zostaną m.in. warsztaty nawigacyjne, które obejmują pracę z mapą, skalą, współrzędnymi geograficznymi, kierunkami, jednostkami oraz planowaniem tras. Uczniowie będą także pracować z arkuszem kalkulacyjnym, analizując i interpretując dane związane z Morzem Bałtyckim. Kluczowym punktem programu będzie wycieczka edukacyjna do Ustki, podczas której odbędą się podchody z kompasem. Dodatkowo uczniowie stworzą interaktywną grę „Bałtyckie Matematyczne Przygody”, a także zaprojektują i wydrukują trójwymiarową mapę Morza Bałtyckiego z wykorzystaniem technologii druku 3D. W programie znajdą się również warsztaty z ekspertem oraz konkurs na plakat lub film pt. „Morze Bałtyckie w liczbach”.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie rozwiną swoje umiejętności w zakresie nawigacji, pracy z mapą, określania skali, długości i szerokości geograficznej oraz wyznaczania tras w kontekście praktycznych zastosowań na morzu. Zyskają także wiedzę informatyczną, zwłaszcza w zakresie wyszukiwania, analizowania i interpretowania danych o Morzu Bałtyckim, co pomoże im lepiej zrozumieć jego specyfikę oraz wyzwania ekologiczne, z jakimi się mierzy.

Już niebawem relacja z realizacji pierwszych działań projektowych. Zachęcamy do śledzenia naszego facebooka i strony internetowej szkoły.



„Nawigacyjne potyczki”

22.10.2024 r. uczniowie klas 8b i 7b wzięli udział w warsztatach pt. „Nawigacyjne potyczki”, które poprowadził kmdr ppor. Dariusz Kloskowski. Zajęcia odbyły się w ramach projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia. Głównym celem warsztatów było wprowadzenie uczniów w podstawy nawigacji morskiej. Podczas zajęć mieli oni okazję pracować z przenośnikami nawigacyjnymi i praktycznie wykorzystać zdobyte umiejętności, określając współrzędne geograficzne na mapach morskich. Serdecznie dziękujemy za niezwykle ciekawe i inspirujące warsztaty!


16.10.2024 r. uczestnicy projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia, udali się na inspirującą wycieczkę edukacyjną do Ustki.

Podczas wyprawy zorganizowano podchody z użyciem kompasów, w trakcie których uczniowie mieli okazję wykonywać różnorodne zadania związane z regionem Morza Bałtyckiego, koncentrując się na jego walorach przyrodniczych oraz ekologicznych. Tematyka zadań dotyczyła m.in. ekologii, ochrony środowiska oraz geograficznych aspektów regionu.

Podczas spaceru brzegiem Morza Bałtyckiego, prowadzonego przez Pana Piotra Ostrowskiego, uczniowie poznali i mieli okazję zobaczyć różne rodzaje wybrzeża, m.in. akumulacyjne i klifowe, oraz ich budowę geologiczną.

Działania związane z użyciem kompasu nie tylko umożliwiły doskonalenie umiejętności nawigacyjnych, ale także skupiły uwagę uczestników na istotnych problemach ochrony ekosystemów morskich. Wzrosła świadomość ekologiczna uczniów, którzy mieli szansę zapoznać się z wyzwaniami związanymi z ochroną Morza Bałtyckiego.

Aktywności te promowały również działania proekologiczne, mające na celu zachowanie unikalnych walorów tego regionu dla przyszłych pokoleń. Wycieczka do Ustki była zatem nie tylko nauką, ale również inspiracją do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska.


Warsztaty nawigacyjne

10.10.2024 r. uczniowie klasy 8a uczestniczyli w pierwszych warsztatach nawigacyjnych w ramach projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia.

Podczas warsztatów uczniowie nie tylko pogłębiali swoją wiedzę z matematyki, ale również uczyli się podstaw nawigacji. Pracując z mapą, mieli okazję doskonalić umiejętność odczytywania i interpretowania skali, a także precyzyjnego określania długości i szerokości geograficznej. Warsztaty skupiały się także na nauce wyznaczania kierunków geograficznych oraz na praktycznym zastosowaniu tych umiejętności w nawigacji morskiej.

Uczestnicy korzystali z różnorodnych przyrządów nawigacyjnych, takich jak trójkąty i przenośniki nawigacyjne, kompasy oraz specjalistyczna mapa morska Morza Bałtyckiego. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć, jak matematyka łączy się z rzeczywistością, a także jak ważna jest precyzja i umiejętność pracy z danymi w zawodzie nawigatora. Warsztaty te stanowiły nie tylko świetną okazję do nauki, ale również do rozbudzenia ciekawości i zainteresowań związanych z żeglugą oraz geografią.


Warsztaty nawigacyjne

07.10.2024 r. uczniowie klasy 8b uczestniczyli w pierwszych warsztatach nawigacyjnych w ramach projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia.

Podczas warsztatów uczniowie nie tylko pogłębiali swoją wiedzę z matematyki, ale również uczyli się podstaw nawigacji. Pracując z mapą, mieli okazję doskonalić umiejętność odczytywania i interpretowania skali, a także precyzyjnego określania długości i szerokości geograficznej. Warsztaty skupiały się także na nauce wyznaczania kierunków geograficznych oraz na praktycznym zastosowaniu tych umiejętności w nawigacji morskiej.

Uczestnicy korzystali z różnorodnych przyrządów nawigacyjnych, takich jak trójkąty i przenośniki nawigacyjne, kompasy oraz specjalistyczna mapa morska Morza Bałtyckiego. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć, jak matematyka łączy się z rzeczywistością, a także jak ważna jest precyzja i umiejętność pracy z danymi w zawodzie nawigatora. Warsztaty te stanowiły nie tylko świetną okazję do nauki, ale również do rozbudzenia ciekawości i zainteresowań związanych z żeglugą oraz geografią.


Warsztaty nawigacyjne

07.10.2024 r. uczniowie klasy 7b uczestniczyli w pierwszych warsztatach nawigacyjnych w ramach projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia.

Podczas warsztatów uczniowie nie tylko pogłębiali swoją wiedzę z matematyki, ale również uczyli się podstaw nawigacji. Pracując z mapą, mieli okazję doskonalić umiejętność odczytywania i interpretowania skali, a także precyzyjnego określania długości i szerokości geograficznej. Warsztaty skupiały się także na nauce wyznaczania kierunków geograficznych oraz na praktycznym zastosowaniu tych umiejętności w nawigacji morskiej.

Uczestnicy korzystali z różnorodnych przyrządów nawigacyjnych, takich jak trójkąty i przenośniki nawigacyjne, kompasy oraz specjalistyczna mapa morska Morza Bałtyckiego. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć, jak matematyka łączy się z rzeczywistością, a także jak ważna jest precyzja i umiejętność pracy z danymi w zawodzie nawigatora. Warsztaty te stanowiły nie tylko świetną okazję do nauki, ale również do rozbudzenia ciekawości i zainteresowań związanych z żeglugą oraz geografią.


Czy uczeń może zrozumieć morze? – o Bałtyku w liczbach

30.09.2024 r. uczniowie klasy 8a i 8b wzięli udział w zajęciach organizowanych w toku realizacji projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia. Ich celem było rozwijanie kompetencji matematycznych i informatycznych beneficjentów projektu, szczególnie w zakresie umiejętności wyszukiwania, analizowania oraz interpretowania danych związanych z Morzem Bałtyckim. W trakcie zajęć uczniowie korzystali z arkusza kalkulacyjnego, za pomocą którego dokonywali przeliczania jednostek długości i powierzchni, co pozwoliło im lepiej zrozumieć matematyczne aspekty dotyczące Bałtyku. Działania projektowe stanowiły doskonałą okazję do połączenia teorii z praktyką, dzięki czemu uczniowie poszerzyli swoją wiedzę oraz rozwinęli umiejętności przydatne w dalszej edukacji. A to dopiero początek…Przed nimi (dosłownie) morze możliwości!


Czy uczeń może zrozumieć morze? – o Bałtyku w liczbach

27.09. 2024 r. uczniowie klas 7 wzięli udział w zajęciach organizowanych w toku realizacji projektu „Baltic Math: Matematyczne odkrywanie Morza Bałtyckiego”, finansowanego ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mSilnia. Ich celem było rozwijanie kompetencji matematycznych i informatycznych beneficjentów projektu, szczególnie w zakresie umiejętności wyszukiwania, analizowania oraz interpretowania danych związanych z Morzem Bałtyckim. W trakcie zajęć uczniowie korzystali z arkusza kalkulacyjnego, za pomocą którego dokonywali przeliczania jednostek długości i powierzchni, co pozwoliło im lepiej zrozumieć matematyczne aspekty dotyczące Bałtyku. Działania projektowe stanowiły doskonałą okazję do połączenia teorii z praktyką, dzięki czemu uczniowie poszerzyli swoją wiedzę oraz rozwinęli umiejętności przydatne w dalszej edukacji. A to dopiero początek… Przed nimi (dosłownie) morze możliwości!

Skip to content