Matematyczne przygody po morzach Europy – Fundacja mBanku
plakat z podsumowaniem projektu.


Piszą o nas… – Matematyczne przygody na morzach Europy – Fundacja mBanku


Podsumowanie projektu

19.12.22 podsumowaliśmy realizację projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- FUNDACJA mBanku. Zostały rozdane nagrody w ramach konkursu MATEMATYKA W NAWIGACJI. Wszystkim uczniom gratulujemy.


Konkurs MATEMATYKA W NAWIGACJI

Z przyjemnością informujemy o wynikach konkursu MATEMATYKA W NAWIGACJI organizowanego w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY-Fundacja mBanku:

I miejsce AMELIA JASTRZĘBSKA 6a
II miejsce SABINA ŁACHUT 5b
III miejsce WIKTORIA KAWALEC 5b

WYRÓŻNIENIA:
MATEUSZ MASZOTA 6b
JULIA ŚWIENTORECKA 5b
URSZULA DURAS 6a

Na konkurs dostarczono jedynie formy plastyczne-PLAKATY.
Wręczenie nagród ufundowanych przez mFundacje nastąpi w poniedziałek 19.12.22.


GALERIA PRAC – KONKURS MATEMATYKA W NAWIGACJI


JEDYNECZKĄ PO MORZACH EUROPY- mFundacja

JEDYNECZKĄ PO MORZACH EUROPY gra w aplikacji genially- Fundacja mBanku


Zajęcia z mapą, elementami kartografii – Matematyczne przygody na morzach Europy Fundacja mBanku

Jak poradzić sobie z określaniem współrzędnych geograficznych kiedy długość geograficzna myli się z szerokością geograficzną? Takiego problemu doświadczyli uczniowie klasy 5a, którzy uczestnicząc w projekcie mPotęga „Matematyczne przygody na morzach Europy” wspólnie z nauczycielem geografii próbowali znaleźć sposób na rozwiązanie problemu. W ramach projektu mieli okazję zapoznać się z podstawami kartografii , nawigacji i przełamać strach przed mapą. Nowe doświadczenia z pewnością zostaną wykorzystane na kolejnych zajęciach.


Gra REJS PO MORZACH EUROPY – projekt MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY Fundacja mBanku.

W ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- Fundacja mBanku 30.11.22 odbyło się spotkanie projektowe uczniów klasy 6b, podczas którego uczniowie tworzyli plansze do gry dydaktycznej pod nazwą  „Rejs po morzach Europy”. Na zajęciach projektowych każda z grup ustalała zasady gry, tworzyła karty pytań na temat mórz Europy. Pomysły były rożne od typowej gry z pionkami i rzucaniem kostką pojawiły pomysły wykorzystania schematu popularnej gry „monopoly” czy „milionerzy”. Uczniowie poprzez projektowanie gier i ich zasad wykorzystywali wiadomości zdobyte nie tylko podczas spotkań projektowych, ale także te, które nabyli na lekcjach geografii. Efektem końcowym działań są barwne plansze gier. Praca nad projektem to szansa na rozwój swoich umiejętności nie tylko matematyczno-przyrodniczych, ale także plastycznych , rozbudzanie zainteresowań i kreatywności. Uczniowie pracowali pod kierunkiem pani W. Kowalewskiej.


Zajęcia z edukacji morskiej w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY – Fundacja mBanku

25.11.2022 r. uczniowie klasy 6a uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu ,,Matematyczne przygody na morzach Europy – fundacja mBanku”. Uczniowie pracowali z mapą morską. Wykonywali obliczenia związane z miłą morską, zamieniali jednostki. Rozwiązywali zadania związane ze skalą na mapie. Uczniowie określali odległości na mapie między dwoma punktami na przy użyciu przenośnika i trójkąta nawigacyjnego. Była to nauka poprzez zabawę z elementami edukacji morskiej i matematyki.


GRA PLANSZOWA W RAMACH PROJEKTU MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- Fundacja mBanku.

28.11.22 odbyło się spotkanie projektowe uczniów klasy 5a, podczas którego kończono prace z planszami gier, ustalano ostatnie zasady gier, tworzono karty pytań na temat mórz Europy, budowano papierowe kostki do gry i adaptowano korki do funkcji pionków. Uczniowie poprzez projektowanie gier i ich zasad wykorzystywali wiadomości na temat mórz Europu. Efektem końcowym działań projektowych dzieci są barwne plansze gier. Uczniowie zagrali na swoich planszach, co dało wiele radości i satysfakcji z włożonej w plansze wspólnej pracy.


Tworzenie gry planszowej w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- Fundacja mBanku.

21.11.22 uczniowie klasy 5a i dwóch uczniów 6b projektowali i tworzyli gry planszowe na temat REJS PO MORZACH EUROPY. Pomysłowość uczniów była szeroka. Pierwszym etapem było tworzenie schematu gry i jej zasad, a następnym przekładanie pomysłu na planszę. Uczniowie podejmowali decyzję nad czym pracują na początku – czy zajmują się wymyśleniem jak ma wyglądać plansza gry czy skupiają się na jej fabule. Uczniowie koncentrowali się na wiadomościach na temat mórz Europy, pytania i grafikę dostosowywali do tematyki morskiej. Rezultaty prac w grupie będziemy omawiać na kolejnym spotkaniu projektowym. Pracę uczniów ukierunkowywała pani Marzena Ryłło.


Warsztaty z elementami nawigacji morskiej w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- Fundacja mBanku

17.11.22 odbyły się zajęcia warsztatowe z uczniami klasy 5a i 6b. Spotkanie obejmowało zakres podstawowych wiadomości na temat: jachtu w czasie regat, kursów wiatrów względem jachtu, zamiany mil morskich na kilometry i odwrotnie, rozwiązywanie zadań z jednostką prędkości stosowaną w żegludze jaką jest węzeł, określania odległości na mapie względem jej skali, pracy z przenośnikiem i trójkątem nawigacyjnym przy wyznaczaniu odległości między dwoma punktami na mapie morskiej. Zajęcia poprowadziła pani Marzena Ryłło.


Zajęcia z edukacji morskiej w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY -Fundacja mBanku.

10.11.2022r. uczniowie klasy 5b uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu ,,Matematyczne przygody na morzach Europy-fundacja mBanku”. Uczniowie pracowali z mapą morską. Rozwiązywali zadania związane ze skalą map. Wykonywali obliczenia związane z milą morską, węzłem, zamieniali jednostki. Uczniowie określali odległość miedzy dwoma punktami na mapie przy użyciu przenośnika i trójkąta nawigacyjnego. Była to ciekawa zabawa z elementami edukacji morskiej . Zajęcia poprowadziła pani Anna Żmuda- Trzebiatowska.


WARSZTATY Z NAWIGACJI – FUNDACJA mBANKU

10.11.22 w ramach realizacji projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY -Fundacja mBanku uczniowie klas 6a i 6b wraz z nauczycielem geografii p. W. Kowalewską mieli okazję wziąć udział w warsztatach, których celem było przybliżenie uczniom podstawowych zagadnień z zakresu nawigacji. Podczas zajęć uczniowie mogli wykorzystać trójkąty nawigacyjne i przenośniki nawigacyjne, a na typowej mapie morskiej mogli wyznaczać trasę , określać współrzędne geograficzne . Zajęcia warsztatowe poprowadził kmdr ppor. Dariusz Kloskowski, nawigator morski i dr nauk ekonomicznych. Dziękujemy za tak interesujące warsztaty.


Kartografia i edukacja morska

Spotkanie z elementami kartografii w ramach projektu mFundacji. Na zajęciach przeprowadzonych przez P. W. Kowalewska w ramach projektu Matematyczne przygody na morzach Europy, uczniowie klas 6a i 6b zmagali się z mapami morskimi, określając długość i szerokość geograficzna, obliczali rozciągłość równoleżnikową i południkową, wykonywali ćwiczenia na mapach i kartach pracy.
Zajęcia odbyły się 8.11.22 były poświęcone zagadnieniom z z zakresu kartografii i edukacji morskiej.


Escape room „Jedyneczką po morzach Europy”

W ramach projektu „MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- fundacja mBank” uczniowie klasy piątej opracowali i zagrali w escape room w aplikacji genially pt. „Jedyneczką po morzach Europy”. Spotkanie projektowe odbyło się 8.11.22. Pomysł opierał się na sytuacji, w której uczestnik gry budzi się w zamkniętej kajucie. Aby się stamtąd wydostać, musi zdobyć szyfr . W tym celu ma do rozwiązania szereg zagadek. Poruszając się po grze, rozwija swoje kompetencje, wzbogacając słownictwo związane z morzem, m. in. biorąc udział w wirtualnej grze „Milionerzy”, próbując odszyfrować zakodowaną wiadomość w odnalezionej na plaży butelce. Każde poprawnie wykonane zadanie przybliża gracza do celu, jakim jest zdobycie sześciu cyfr szyfru i ukończenie gry.


Podchody w ramach projektu mFundacji

W ramach projektu mFundacji MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY odbyły się podchody. W imprezie wzięli udział uczniowie klas V – VI. Uczestnicy zostali podzieleni na 5 zespołów. Każda drużyna miała za zadanie, korzystając z kompasów, odnaleźć miejsca w Dolinie rzeki Słupi, które zostały zaznaczone na planie. W każdym określonym na mapie miejscu uczniowie mieli wykonać zadanie i udzielić poprawnych odpowiedzi na pytania. Zadania i pytania były związane z tematyką gospodarki wodnej, ochrony zasobów wodnych. Uczniowie podnieśli swoje kompetencje w zakresie poruszania się w terenie, topografii Doliny Słupi, określania trasy na podstawie mapy i kompasu.


Konkurs szkolny MATEMATYKA W NAWIGACJI
w ramach projektu Matematyczne przygody na morzach Europy – Fundacja mBanku

Ogłaszamy przedłużenie czasu trwania szkolnego konkursu rodzinnego- prace (plakat lub film) przyjmujemy do 15 listopada. Zapraszamy uczniów i ich rodziny do stworzenia pracy na temat „Matematyka w nawigacji” -szczegóły w regulaminie na stronie szkoły.

Informujemy, że napłynęło już kilkanaście barwnych prac plastycznych. Czekamy na filmy oraz kolejne plakaty.

Przedstawiamy fotorelację z analizy tematycznej dostarczonych prac.


MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY-Fundacja mBanku

Na przełomie października z dotacji Fundacji mBanku zakupiliśmy mapy, przenośniki nawigacyjne i trójkąty nawigacyjne niezbędne do realizacji działań w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY. Uczniowie podejmowali pierwsze próby pomiarów nawigacyjnych na mapie morskiej w ramach promocji projektu na terenie szkoły. Spotkania klas szóstych z ekspertem w zakresie nawigacji morskiej oraz dodatkowe zajęcia klas piątych i szóstych z wykorzystaniem danych pomocy naukowych poszerzą wiedzę uczniów w zakresie edukacji morskiej.


30.09.22 w ramach projektu MATEMATYCZNE PRZYGODY NA MORZACH EUROPY- fundacja mBank uczniowie klasy szóstej odbyli zajęcia na temat Wody powierzchniowe Europy. Poznajemy morza naszego kontynentu. 

Zajęcia były wprowadzeniem do projektu realizowanego dzięki dotacji mBanku. Uczniowie poznawali mapę fizyczną Europy i odbyli cykl ćwiczeń na temat współrzędnych geograficznych w praktyce. Uczniowie utrwalali  zagadnienia związane z określaniem długości i szerokości geograficznej. 


30.09.22 i 3.10.22 rozpoczęliśmy realizację projektu Matematyczne przygody na morzach Europy, dzięki dotacji mFundacji – Fundacji mBanku.

Projekt przeznaczony jest dla uczniów naszej szkoły- uczniów klas piątych i szóstych.

Działania będą popularyzować wśród dzieci zastosowanie matematyki w życiu codziennym z akcentem na elementy mapy, skali, nawigacji, pracy z mapą mórz Europy. Będziemy pracować z mapami, w celu stworzenia gry planszowej „Rejs po morzach Europy”, gdzie dokonamy niezbędnych działań, przekształceń matematycznych związanych z mapą i nawigacją. Odbędziemy warsztaty z mapą, elementami nawigacji, gdzie zajmiemy się obliczaniem różnic czasowych, zadaniami ze skalą, długością i szerokością geograficzną, określimy kierunki geograficzne. Przygotujemy szkolne podchody na terenie Słupska wokół zbiorników wodnych, z wykorzystaniem kompasu, uczniowie w grupach i przy udziale rodziców rozwiną umiejętność poruszania się w terenie i określania odległości za pomocą skali na mapie. Opracujemy i stworzymy grę „ Jedyneczką po morzach Europy” w aplikacji genialy. Odbędziemy warsztaty dotyczące nawigacji, pracy z mapą ze specjalistą z zewnątrz. Podczas warsztatów będziemy pracować z trójkątami nawigacyjnymi i przenośnikiem nawigacyjnym, specjalistyczną mapą morską- w celu osiągniecia najwyższego poziomu dokładności pracy z mapą. Ogłoszony zostanie rodzinny konkurs „ Matematyka w nawigacji” na wykonanie plakatu lub filmu. Zaproponowane zagadnienia będą atrakcyjne dla uczniów, ponieważ rozwiną ich umiejętności matematyczne w oparciu o zagadnienia geograficzne, wszystko związane jest z konkretnymi przekształceniami matematycznymi na jednostkach długości i powierzchni.

Skip to content